ORTAHİSAR BELEDİYESİ’NDE E-İMAR VE E-RUHSAT DÖNEMİ BAŞLIYOR

Ortahisar Belediyesi, hayatı kolaylaştıran insan odaklı projelerle hizmet anlayışını dijitalleştirerek çağın ihtiyaçlarına göre dönüşüyor. Ortahisar Belediye Başkanı Ahmet Kaya’nın öncülüğünde başlayan Dijital Dönüşüm Projesi’nin en önemli adımlarından biri olan e-ruhsat ve e-imar uygulamalarıyla ilgili meslek odaları, mimar ve mühendislere bilgilendirme yapıldı.
Ortahisar Belediyesi’nin, vatandaşlara teknolojik ortamlarda daha hızlı ve kolay hizmet verilmesi amacıyla başlattığı dijital dönüşüm sürecinde yeni uygulamalar hizmete sunuluyor. Bilgi İşlem Müdürlüğü’nün koordinasyonunda yürütülen çalışmalar kapsamında, bugüne kadar birçok yeni uygulama hizmete girerken, bu sürecin en önemli adımlarından birini oluşturan e-imar ve e-ruhsat uygulamaları da hayata geçiriliyor.
Bilgi İşlem Müdürlüğü ile İmar ve Şehircilik Müdürlüğü tarafından yürütülen kapsamlı çalışmalarla alt yapısı hazırlanan e-imar ve e-ruhsat uygulamaları hakkında, ilgili meslek odaları, yapı denetim firmaları, mimarlar, peyzaj mimarları, inşaat mühendisleri, makine mühendisleri, elektrik mühendisleri ve harita mühendislerine bilgilendirme yapıldı.
YENİ UYGULAMALAR, MESLEK ODALARI VE İLGİLİ MESLEK MENSUPLARINA TANITILDI
Ortahisar Belediyesi Orhan Karakullukçu Toplantı Salonu’nda gerçekleştirilen Bilgilendirme Toplantısı’na, Ortahisar Belediye Başkan Yardımcısı Alper Öztürk, Mimarlar Odası Trabzon Şube Başkanı Serbülent Vural, Makine Mühendisleri Odası Trabzon Şube Başkanı Ufuk Bulut, Elektrik Mühendisleri Odası Trabzon Şube Başkanı Emre Akyüz, Peyzaj Mühendisleri Odası Trabzon Şube Başkanı Doruk Görkem Özkan, meslek odalarının temsilcileri, ilgili birim müdürleri, mimarlar ve mühendisler katıldı.
Toplantıda Bilgi İşlem Müdürlüğü tarafından uygulamanın kullanımı hakkında bilgi verilirken, İmar ve Şehircilik Müdürü Şenay Karakaş da katılımcıların sorularını cevaplandırdı.
İŞLEMLER DAHA HIZLI GERÇEKLEŞECEK
E-İmar ve e-ruhsat uygulaması ile imar durumu, kot kesit, yerleşime uygunluk, kırmızı kot, zemin etüt raporu, harita aplikasyon dosyası, ön izin ve yapı ruhsat süreçleri online olarak gerçekleştirilebilecek. Çevrimiçi platform sayesinde kullanıcılar işlemlerini hızlı ve zahmetsiz bir şekilde 7/24 internet üzerinden yürütebilecek. Belediyecilik hizmetleri daha hızlı ve şeffaf bir ortamda sunularak vatandaşların istedikleri bilgi ve belgelere kurumsal web sitesi üzerinden erişebilmesi ve bütün bu süreçleri takip edebilmesi mümkün hale getirilecek. Elektronik imzanın kullanılmasıyla vatandaşlar belediyeye gelmeden işlemlerini yapabilecek.
E-imar ve e-ruhsat uygulaması ile vatandaşların zamandan tasarruf etmesi sağlanırken aynı zamanda kâğıt kullanımının büyük oranda azaltılarak maddi tasarruf elde edilmesi hedefleniyor. Dijital hizmetler ile tonlarca kâğıt israfının önüne geçilerek “Çevre Dostu Belediyecilik” anlayışı destekleniyor.